Γεμάτοι γνώσεις και εμπειρίες επέστρεψαν από την Κωνσταντινούπολη οι μαθητές του σχολείου μας που ταξίδεψαν εκεί την εβδομάδα 14/2-18/2/2022 για να λάβουν μέρος σε δραστηριότητα ανταλλαγής μαθητών με θέμα την κλιματική αλλαγή. Η μετακίνηση έλαβε χώρα στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο Technology as a solution for Climate Change που υλοποιεί το σχολείο ως συντονιστής με θέμα την Κλιματική αλλαγή και την τεχνολογία ως λύση του προβλήματος. Εστίασε δε στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην υγεία των ανθρώπων: Αναπνευστικά προβλήματα από τον ατµοσφαιρικό αέρα, Νεοπλάσµατα , Καρδιοαναπνευστικά προβλήµατα, Τροφιµογενείς ασθένειες και λοιµώξεις , Νοσηρότητα και θνησιµότητα από τη ζέστη, Επιπλοκές στην ανθρώπινη ανάπτυξη, Ψυχική υγεία και διαταραχές άγχους, Νευρολογικές διαταραχές, Ασθένειες που προκαλούνται από φορείς, Ασθένειες που προκαλούνται από το νερό, Νοσηρότητα και θνησιµότητα από τον καιρό (ακραία καιρικά φαινόµενα).
Οι μαθητές εργαζόμενοι σε μεικτές ομάδες εργασίας ερεύνησαν και σύγκριναν στατιστικά δεδομένα, ενημερώθηκαν για Ευρωπαϊκές πολιτικές πάνω στο θέμα της αντιμετώπισης του προβλήματος, πρότειναν λύσεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Τα αποτελέσματα της κινητικότητας ήταν θετικά τόσο για την ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων στο θέμα της κλιματικής αλλαγής όσο και για την ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων που σχετίζονται με την ιδιότητα του ενεργού Ευρωπαίου πολίτη, όπως είναι οι δεξιότητες κριτικής σκέψης, ανάληψης πρωτοβουλίας, συνεργασίας, επικοινωνίας, επίλυσης προβλήματος.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και Εθνική αρχή υλοποίησης για την Ελλάδα είναι το Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών. Συμμετέχουν τα σχολεία:
Γενικό Λύκειο Ιάσμου, Ελλάδα
Istituto Istruzione Superiore “P. Mazzone”, Ιταλία
Joniskio “Ausros” gimnazija, Λιθουανία
Colégio La Salle Barcelos, Πορτογαλία İstanbul Küçükçekmece Özel Sefaköy Uğur Anadolu Lisesi , Τουρκία.



