Από την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου έως και την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2024, ο Διευθυντής του σχολείου μας, κ. Ιωάννης Ψήφας, η καθηγήτρια κ. Αναστασία Μανανά και πέντε μαθήτριες είχαν την τιμή να εκπροσωπήσουν το σχολείο μας στην Κωνσταντινούπολη, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Creating Leading-edge Innovations for Mitigating and Tackling the Effects of Climate Change» (Σύμβαση: 2023-2-EL01-KA210-SCH-000174686).
Οι μαθήτριες που συμμετείχαν ήταν:
Ντέφνε Γιουσούφ (Β1)
Μπεϊζά Ιμάμ (Β1)
Μπέννου Ιμάμ (Β1)
Δάμλα Χασάν (Β2)
Νας Χασάν (Β2)
Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2024
Σήμερα ξεκίνησε το συναρπαστικό Πρόγραμμα Erasmus+ στην Κωνσταντινούπολη! Η μέρα μας άρχισε με την τελετή υποδοχής στο σχολείο, ακολουθούμενη από μια ξενάγηση. Ήταν υπέροχο να γνωρίσουμε όλους και να νιώσουμε τη φιλόξενη ατμόσφαιρα.
Μετά το πρώτο διάλειμμα, παρακολουθήσαμε την παρουσίαση “3Rs” σχετικά με τη μείωση, την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση. Ήταν μια διαφωτιστική εμπειρία που μας βοήθησε να σκεφτούμε διαφορετικούς τρόπους ώστε να συμβάλουμε στη βιωσιμότητα.
Το μεσημεριανό γεύμα στο σχολείο μας έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τοπικά φαγητά. Το απόγευμα, παρακολουθήσαμε το εργαστήριο “Ψηφιακό Διαβατήριο Προϊόντων”, όπου γνωρίσαμε τον κύκλο ζωής των βιώσιμων προϊόντων. Ήταν μια διαδραστική και εμπνευσμένη εμπειρία.
Το βράδυ, απολαύσαμε ένα ζεστό δείπνο με τις οικογένειες που μας φιλοξενούσαν. Οι συζητήσεις και τα γέλια γύρω από το τραπέζι δημιούργησαν μια ατμόσφαιρα οικειότητας, και νιώσαμε πραγματικά ευγνώμονες που ήμασταν μέρος αυτής της εμπειρίας, έστω και για λίγο.
Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2024
Μια καταπληκτική μέρα γεμάτη εξερεύνηση! Το πρωί επισκεφθήκαμε τα εμβληματικά αξιοθέατα της Κωνσταντινούπολης, όπως την Αγία Σοφία, τη Βασιλική Κινστέρνα και το Μπλε Τζαμί. Ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία να βρισκόμαστε ανάμεσα σε τόσο ιστορικά μνημεία, τα οποία κουβαλούν αιώνες ιστορίας και πολιτισμού.




Αργότερα, πραγματοποιήσαμε μια κρουαζιέρα στον Βόσπορο. Το μεσημεριανό γεύμα στο πλοίο, με θέα τον Πύργο της Κόρης και τον ορίζοντα της πόλης, ήταν αξέχαστο. Ο καθαρός θαλασσινός αέρας και η αρμονία του φυσικού τοπίου με την ιστορία έκαναν την εμπειρία μαγική.

Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου 2024
Η μέρα μας ξεκίνησε με μια επίσκεψη στο εργοστάσιο καύσης απορριμμάτων και παραγωγής ενέργειας του Μητροπολιτικού Δήμου Κωνσταντινούπολης. Ήταν πραγματικά εντυπωσιακό να βλέπουμε πώς η πόλη διαχειρίζεται τα απορρίμματά της με βιώσιμο τρόπο και τα μετατρέπει σε ενέργεια.


Μετά το μεσημεριανό στο σχολείο, συμμετείχαμε σε ένα πρακτικό εργαστήριο για τη βιωσιμότητα. Μας ενέπνευσε να σκεφτούμε δημιουργικούς τρόπους για να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και μας άφησε με έντονο κίνητρο να εφαρμόσουμε αυτές τις πρακτικές στην καθημερινότητά μας.
Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2024
Το πρωί παρακολουθήσαμε εργαστήρια με πρακτικές δεξιότητες. Μάθαμε πώς να φτιάχνουμε κομπόστ από υπολείμματα τροφών και πώς να δημιουργούμε σαπούνι—δραστηριότητες που αποδείχτηκαν απρόσμενα διασκεδαστικές και ταυτόχρονα χρήσιμες για τη μείωση των απορριμμάτων.

Το απόγευμα επισκεφθήκαμε το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Κωνσταντινούπολης και συμμετείχαμε στο εργαστήριο “Μεταμόρφωση του Χαρτιού” στο ECO LAB. Ήταν μια καλλιτεχνική εμπειρία που ανέδειξε τη δημιουργική δύναμη της ανακύκλωσης υλικών.
Αργότερα, εξερευνήσαμε την πολύχρωμη συνοικία του Μπέιογλου. Περπατήσαμε στο Γαλαταπορτ, στο Καράκιοϊ, στον Πύργο του Γαλατά, στην Οδό Ιστικλάλ και στην Πλατεία Ταξίμ. Η ζωντανή ατμόσφαιρα της περιοχής, όπου η σύγχρονη ενέργεια συναντά τη μαγεία του παρελθόντος, μας άφησε έντονες εντυπώσεις.
Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2024
Η τελευταία μέρα μας ξεκίνησε με ένα παραδοσιακό τουρκικό πρωινό στο σχολείο. Ήταν ένα πλούσιο και γευστικό γεύμα, που μας σύστησε σε νέες γεύσεις της τοπικής κουζίνας.

Μετά το πρωινό, κάθε ομάδα μαθητών παρουσίασε το έργο της για το “Ψηφιακό Διαβατήριο Προϊόντων”. Ήταν εντυπωσιακό να βλέπουμε τις δημιουργικές ιδέες που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, δείχνοντας μια κοινή δέσμευση στη βιωσιμότητα.
Το μεσημέρι, ακολούθησε ένα τελικό εργαστήριο με θέμα “Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή”. Ήταν ένας ιδανικός τρόπος να συνδέσουμε όλα όσα μάθαμε κατά τη διάρκεια του προγράμματος, κατανοώντας τη σημασία των βιώσιμων επιλογών στην καθημερινότητά μας.

Καθώς το πρόγραμμα έφτανε στο τέλος του, νιώσαμε ανάμεικτα συναισθήματα—ευγνωμοσύνη για τις αξέχαστες εμπειρίες, έμπνευση από τα πολύτιμα μαθήματα και λύπη που αποχωρούσαμε από αυτή την υπέροχη πόλη και τους ανθρώπους που γνωρίσαμε.
Αυτή η εβδομάδα ήταν από τις ωραιότερες και θα κρατήσουμε αυτές τις εμπειρίες και τις αναμνήσεις για μια ζωή.

